Σημάδια πράματα

petaloydes_a-698x336

Ήρθε και χτύπησε την πόρτα, καλοκαίρι μεσημέρι, όταν όλοι κρατάμε τα σπίτια κλειστά να μην εισβάλλει το φως και μπήκε.

Εγώ παραληρούσα, δεν μου ‘χαν πει πως πέθανε; ζει; ποιος πούστης; σήκωσα τα χέρια με μια τρελή χαρά και της χάιδεψα τα μαλλιά, λευκά και βαμβακένια κάτω απ’ τα δάχτυλά μου, όπως όταν πιάνεις στις χούφτες σου σπουργίτι μικρό.

Είσαι καλά έλεγα είσαι καλά;

Γελούσε. Κι έλαμπε.

Θα σου πω ένα μυστικό μου λέει. Το φύλαγα για σένα κι ήρθα να στο πω.

Καμμιά βδομάδα πριν γίνει το κακό και με πάρουν, είδα ένα όνειρο. Ποτέ δεν θυμάμαι τα όνειρα κι ήταν φορές που πίστεψα ότι είμαι απ’ αυτούς που δεν βλέπουν καθόλου όνειρα ποτέ. Αυτό όμως έμεινε καρφωμένο εκεί. Πεταλούδα στο κάδρο.

Πέφταν λέει όλα μου τα δόντια και τα κρατούσα στις χούφτες. Χωρίς αίματα και πόνο. Όχι τουλάχιστον τον πόνο των δοντιών. Έκπληκτη μάλλον ήμουνα. Κι έβαζα και το χέρι και τραβούσα απ’ το στόμα μου κι άλλα κι άλλα. Κι έτσι όπως τα κρατούσα, άρχισαν να μεταμορφώνονται, στην αρχή έγιναν όστρακα, εκείνα τα μεγάλα τα μακρουλά, πίνες πώς τα λεν δεν ξέρω, έβλεπα τη μέσα τους μεριά να γίνεται φιλντισένια και ροζ κι όλα τα χρώματα της ίριδας και μετά ν’ αλαφραίνουν ένα-ένα και να γίνονται πέταλα από τριαντάφυλλα και να πετάν ένα-ένα απ’ τα χέρια μου στον αέρα.

Πέρασαν χρόνια κι έγινε έτσι κι ήρθα να στο πω. Ξέρει το μέσα μας καλύτερα από μας. Δεν ξέρω από που και πως. Ξέρει όμως. Σ’ όλους δίνει σημάδια, άλλος τα βλέπει, άλλος δε θέλει, άλλος κοιτάζει τα χαρτιά κι άλλος τ’ άστρα. Έχει πλάκα να τα κοιτάς όλα από μακρυά.

Εγώ δεν χόρταινα να την κοιτάω. Είναι φίλη μου. Μεγαλώσαμε μαζί αλλά μετά χωρίσαμε. Όπως γίνεται στη ζωή. Πέρασε δια πυρός και σιδήρου. Κυριολεκτικά. Πιο κυριολεκτικά δε γίνεται. Κι ήρθε να μου πει ένα μυστικό. Να μου χαϊδέψει τα μαλλιά. Να με μερώσει. Να με γιατρέψει.

της Ιωάννας Βράκα

δημοσιευμένο για πρώτη φορά στις 16 Μάη του 2015 εδώ

Σημάδια πράματα

Leave a Reply

